Wednesday, March 25, 2009

ေက်ာတေနရာ...



ျမန္မာအမ်ိဳးသမီးေတြနဲ႔ ပတ္သက္ျပီး အစဥ္အလာ အယူအဆေတြက လႊမ္းမိုးထားတဲ့ အျမင္ေတြက အမ်ိဳးသမီးေတြရဲ႕ ဘ၀နဲ႔ စိတ္ခံစားခ်က္ေတြကို ဘယ္လို ထိခိုက္ေစသလဲ... အဲဒီအျပင္ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ စီးပြားေရး ဆုတ္ယုတ္မႈကလည္း အမ်ိဳးသမီးေတြရဲ႕ ဘ၀ ရပ္တည္ေရးက ဘယ္လိုထိခိုက္သြားသလဲ.. ဆိုတာေတြကို စဥ္းစားမိေစတဲ့ ၀တၳဳတိုတပုဒ္ကို တင္ျပခ်င္ပါတယ္။ အဲဒီ၀တၳဳကေတာ့ မတ္လ ထုတ္ ခ်ယ္ရီမဂၢဇင္းထဲက စာေရးဆရာ ‘နန္းဧကရီရွင္’ ရဲ႕ ‘ေက်ာတေနရာ’ ဆိုတဲ့ ၀တၳဳ ပါ။

အဲဒီဝတၳဳေလးက မမသီဆိုတဲ့ အသက္ ၃၂ႏွစ္အရြယ္ အမ်ိဳးသမီးတေယာက္ရဲ႕ ဘဝခံစားခ်က္ နဲ႔ အိမ္ေထာင္ျပဳဖို႔ ဆံုးျဖတ္လိုက္ရတဲ့ အေျခအေနေတြကို ေရးဖြဲ႔ထားတာပါ။ မမသီက အိမ္ေထာင္မျပဳေသးတဲ့ ဘြဲ႔ရပညာတတ္ အရာရွိငယ္တေယာက္ပါ။ နယ္ဘက္ကဇာတိမို႔လို႔ ရန္ကုန္မွာ အေဆာင္ေနပါတယ္။ နယ္မွာ အေမ တေယာက္တည္း ရွိေနျပီး မမသီကလည္း နယ္မွာ မေနႏိုင္.. အေမ့ကို ရန္ကုန္မွာ ေခၚထားဖို႔ အတြက္ကလည္း အိမ္ခန္းေလးတခုကိုမွ မငွားႏိုင္တဲ့ အေျခေနပါ။ အဲဒီအေျခအေနနဲ႔ အထီးက်န္ဆန္ဆန္ေနရတဲ့ ခံစားခ်က္.. အေဆာင္မွာ အမ်ားနဲ႔ေနရတဲ့ ခံစားခ်က္ေတြကို ၀တၳဳေလးထဲမွာ ေပၚေပၚလြင္လြင္ ေတြ႔ရပါ တယ္။
ရံုးက ျပန္ေရာက္တယ္ဆို ကိုယ့္အခန္းတံခါးေလးကို တိတ္တိတ္ဆိတ္ဆိတ္ဖြင့္၊ ကုတင္ေလး ေပၚထိုင္၊ ညက်ဖတ္မယ့္စာအုပ္ကို ေရြးခ်ယ္ရင္း အက်ီၤလဲ။ ဒါမွမဟုတ္ ျမန္မာ့အသံက လႊင့္ေနတဲ့ ဗမာသံစဥ္သီခ်င္းေလးေတြကို တေယာက္တည္း ၾကားသာရံု တိုးတိုးေလး ဖြင့္ခ်င္ဖြင့္။ ေနာက္ ကိုယ့္ကုတင္ေလးေပၚမွာပဲ ကိုယ္ ထမင္းခူးစား.. စသည္ျဖင့္ က်င္လည္ ေနရတာကို ၀မ္းနည္းခ်င္လာသည္။ အခန္းငယ္တခု ငွားရမ္းျပီး အေမနဲ႔ ႏွစ္ေယာက္တည္း ေနလိုက္ခ်င္စိတ္ေတြက တားမရ ဆီးမရ။
အဲဒီ အတင္အျပမွာ အမ်ိဳးသမီးတေယာက္ရဲ႕ ျငီးေငြ႔စရာေကာင္းတဲ့ အေနအထားနဲ႔အတူ အမ်ားနဲ႔ေနရတဲ့ သေဘာသဘာ၀ကို ျမင္ရပါတယ္။

ေနာက္ေတာ့ စာေရးဆရာမ နန္းဧကရီရွင္က သူ႔၀တၳဳတိုထဲမွာ အဓိကဇာတ္ေဆာင္ မမသီနဲ႔အတူ ေနာက္ထပ္ သက္တူ ရြယ္တူ အမ်ိဳးသမီးတေယာက္ကိုပါ ထပ္ထည့္ျပလိုက္ပါတယ္။ မမသီရဲ႕ အခန္းကေန ျမင္ေနရတတ္တဲ့ မ်က္ေစာင္းထိုးေနရာက အိမ္ခန္းတခုရဲ႕ ၀ရံတာမွာ ညေနတိုင္း ထြက္ ထြက္ ရပ္ေနတတ္တဲ့ အမ်ိဳးသမီးေလး တေယာက္ အေၾကာင္းကို အေဆာင္ပိုင္ရွင္ အန္တီၾကီးေျပာျပလို႔ မမသီ သိခဲ့ရပါတယ္။ အဲဒီ အမ်ိဳးသမီးေလးက အဲဒီအိမ္ခန္းေလးမွာ အိမ္ေဖာ္ အလုပ္လုပ္တဲ့သူျဖစ္ျပီးေတာ့ အန္တီၾကီးရဲ႕ အဆိုအရ့ ညေနတိုင္းဆိုရင္ ဝရံတာ မွာ ထြက္ရပ္ျပီး ဟန္ေရးျပတတ္တယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။

ဝတၳဳေလးမွာ စားေရးဆရာ ရည္ရြယ္တာကေတာ့ အသက္အရြယ္ မတိမ္းမယိမ္း အမ်ိဳးသမီးႏွစ္ေယာက္.. တေယာက္က ပညာတတ္ အရာရွိ.. တေယာက္က ပညာမတတ္တဲ့ အိမ္ေဖာ္ ဆိုေပမဲ့.. သူမ်ားအိမ္မွာေနရတာ.. ဘ၀ေတြ မလံုျခံဳႏိုင္ေသးတာ.. ကိုယ့္အိမ္ကေလးနဲ႔ ကိုယ္ေတာင္ မေနႏိုင္ၾကေသးတာ.. အနာဂတ္ မေရရာေသး တာေတြမွာေတာ့ အတူတူပဲဆိုတာကို ျပခ်င္ပံု ရပါတယ္။
သူလည္း သူ႔အိမ္နဲ႔သူ ေနခ်င္ရွာမွာေပါ့ …
က်မကေတာ့ အဲ့ဒီေကာင္မေလးကို ကိုယ္ခ်င္းစာေနမိသလိုရွိသည္..
ငါတသက္လံုး ဒီလိုပဲ သူမ်ားအိမ္ေတြမွာပဲ လွည့္လည္ေနမလား.. အေမကေရာ သမီး တေယာက္လံုး ရွိပါလ်က္နဲ႔ တသက္လံုး ဒီလိုပဲ သူမ်ားသားသမီးေတြကို အေဖာ္ျပဳေနရမတဲ့ လား.. အေျဖမရဘဲ အိပ္ေပ်ာ္သြားခဲ့ရတဲ့ ညေတြ မနည္းေတာ့..။
ျမန္မာႏိုင္ငံမွာက အမ်ိဳးသမီးေတြ အသက္ ၃၀ေလာက္ရွိလို႔မွ အိမ္ေထာင္ မျပဳေသးရင္ ပတ္ဝန္းက်င္က ေစာင့္ၾကည့္ျပီးေတာ့ တိုးတိုးတမ်ိဳး က်ယ္က်ယ္တမ်ိဳး အမ်ိဳးမ်ိဳး ေ၀ဖန္တတ္ၾကပါတယ္။ ဒါက ျမန္မာ့လူေနမႈ စံနစ္ထဲမွာ အစဥ္အလာလိုကို ျဖစ္ေနတာပါ။ တကယ္လို႔ အဲဒီ အသက္ ၃၀ ေလာက္က အိမ္ေထာင္ျပဳဖို႔ စဥ္းစားျပီဆိုရင္လည္း အဲဒီအရြယ္အရ အခက္အခဲေလးေတြ ေတြ႔လာတတ္ပါတယ္။ ဒါကိုလည္း စာေရးဆရာမ က ခုလို ေရးျပပါတယ္။

အမွန္ေတာ့ အသက္သံုးဆယ္ေက်ာ္ မိန္းမတေယာက္အတြက္ ေယာက်္ားတေယာက္ကို လက္ထပ္ဖို႔ဆိုတာ အေတာ့္ကို သတၱိေမြးယူရေသာ ကိစၥျဖစ္သည္။ ေယာက်္ားတေယာက္ကို လက္ထပ္ဖို႔၊ ေနာက္ အဲဒီေယာက်္ားနဲ႔ တသက္လံုးအတူေနဖို႔၊ ဒီေယာက်္ားမတရားတာရွိရင္ အတတ္ႏိုင္ဆံုး သည္းညည္းခံဖို႔ စတာေတြသည္ အဲဒီေယာက်္ားကို နက္နက္ရႈိင္းရိႈင္းခ်စ္မွ ေပါက္ဖြားလာႏိုင္တာေတြဟု က်မ ထင္ပါသည္။ အဲဒီေကာင္ေလးကို အဲလိုမ်ိဳး က်မ မခ်စ္ခဲ့တာေတာ့ ေသခ်ာသည္။ ဒါေပမဲ့ သူ႔ကို က်မ လက္ထပ္ဖို႔ ဆံုးျဖတ္ခဲ့သည္။
စာေရးဆရာမရဲ႕ အဲဒီ အယူအဆနဲ႔ ပတ္သက္ျပီး ၀တၳဳထဲက အဓိကဇာတ္ေဆာင္ မမသီနဲ႔ အသက္အရြယ္ မတိမ္းမယိမ္းရွိတဲ့ ပညာတတ္အမ်ိဳးသမီး စာဖတ္သူ မယုယုသြင္ရဲ႕ အျမင္ကို တင္ျပခ်င္ပါတယ္။
ဒီဝတၳဳမွာေျပာထားတဲ့ ေက်ာတေနရာစာကေတာ့ အိမ္ေဖၚမေလးက်ေတာ့ သူ႔အတြက္က တကယ့္ေက်ာတေနရာ၊ သူ႔အတြက္နားခိုစရာ၊ ေနစရာ။ ဟို ပညာတတ္တဲ့ အမ်ဳိးသမီးက်ေတာ့ အေဖာ္အားကိုးရာ၊ သူဒီလုိ တည္တည္တန္႔တန္႔ ေနတာကို အတင္းေျပာၾကတဲ့လူရွိတယ္။ လူေတြဟာ မခံႏိုင္တာ အဲဒါပဲ။ အမ်ားေသာအားျဖင့္ အမ်ဳိးသမီးေတြ။ အဲဒီ စိတ္လုံၿခဳံမႈလို႔ က်မကယူဆတယ္။

ဒါေတြက မေျပာဘဲနဲ႔ စိတ္ထဲမွာ ႀကိတ္ထားရတဲ့ အႀကိတ္အခဲေတြလုိ႔ ထင္တယ္။ တခ်ဳိ႕ေတြက ပညာတတ္လာတာနဲ႔ အဆင့္ရွိလာနဲ႔ ထိန္းသိမ္းရတာေတြ အရမ္းမ်ား တယ္။ ေျပာခ်င္တာေတြ မေျပာရ။ ဒီဝတၳဳေလးက အဲဒီလို တခုခုကို ေဖာက္ထုတ္ (ေဖာက္ထြက္)လိုက္ တာေပါ့ေနာ္…….။ အဲဒီလုိလို႔ ယူဆပါတယ္။
တကယ္ေတာ့လည္း ျမန္မာျပည္ရဲ႕ လက္ရွိ စီးပြားေရးဆုတ္ယုတ္တဲ့ အေနအထားေၾကာင့္လည္း ပညာတတ္ အမ်ိဳးသမီးေတြေတာင္မွ ကိုယ့္ေျခေထာက္ေပၚကိုယ္ ရပ္တည္လို႔ မရတဲ့ အေျခအေနမ်ိဳး ျဖစ္ေနၾကရတာပါ။ ဒါေၾကာင့္လည္း ႏွလံုးသားခံစားခ်က္ဆိုတာကို ေမ့ထားျပီး သင့္ေတာ္မယ့္ အိမ္ေထာင္ဖက္ကို ဦးေႏွာက္နဲ႔ပဲ ေရြးခ်ယ္ရတဲ့ အေနအထားေတြ ရွိေနတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါကို စာေရးဆရာမက ခုလို တင္ျပရင္းနဲ႔ သူ႔၀တၳဳေလးကို အဆံုးသတ္ပါတယ္။
ေကာင္မေလးေရ.. ျပႆနာေတြ အမ်ားၾကီးဆိုတာေတာ့ ကိုယ္တို႔ ႏွစ္ေယာက္လံုး အသိသား ပဲကြယ္။ ဒါေပမဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္ တခုစီအတြက္ တို႔ႏွစ္ေယာက္လံုး ေဖာင္ဖ်က္ခဲ့ျပီးျပီပဲကြယ္…။

၁၈၊ ၃၊ ၀၉။

3 comments:

  1. ဖတ္သြားပါတယ္..အစ္မ ၊ အသံကစက္ကိုကလိတာလြန္သြားလို႔နားေထာင္မရေသးဘူးအစ္မေရ..
    (ေနာက္တစ္ေခါက္ျပန္လာနားေထာင္မွာ..)

    ရံုးက ျပန္ေရာက္တယ္ဆို ကိုယ့္အခန္းတံခါးေလးကို တိတ္တိတ္ဆိတ္ဆိတ္ဖြင့္၊ ကုတင္ေလး ေပၚထိုင္၊ ညက်ဖတ္မယ့္စာအုပ္ကို ေရြးခ်ယ္ရင္း အက်ီၤလဲ။ ဒါမွမဟုတ္ ျမန္မာ့အသံက လႊင့္ေနတဲ့ ဗမာသံစဥ္သီခ်င္းေလးေတြကို တေယာက္တည္း ၾကားသာရံု တိုးတိုးေလး ဖြင့္ခ်င္ဖြင့္။ ေနာက္ ကိုယ့္ကုတင္ေလးေပၚမွာပဲ ကိုယ္ ထမင္းခူးစား.. စသည္ျဖင့္ က်င္လည္ ေနရတာကို ၀မ္းနည္းခ်င္လာသည္

    ဆိုတဲ့စကားေတြက လက္ရွိကိုယ့္အေျခအေနကို..ေစာင္းေျပာေနသလိုပဲလို႔
    ၀မ္းနည္းသြားတဲ့ၾကားရ ရယ္မိလိုက္ေသးတယ္....

    မဖတ္ရေပးမယ့္
    အစ္မေျပာျပတာေလးမွာပဲ.ေပးခ်င္တဲ့ Message အျပည့္အ၀ရလိုက္ပါတယ္..အစ္မေရ...

    ReplyDelete
  2. ဖတ္လို႔ေကာင္းလိုက္တာ။ ဟနၾကိဳက္လိုက္တာ မမ ေရ။

    ReplyDelete
  3. စာဖတ္ရတာထက္ အစ္မ အသံနဲ႕ ေျပာေနတာကို နားေထာင္ရတာကို ပိုၾကိဳက္တယ္။ အားလံုးအတြက္ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ အစ္မ။ ဆက္လက္ ေစာင့္ေမွ်ာ္ေနပါတယ္။

    ReplyDelete