Saturday, March 7, 2009

ဗလာက်င္းတိမ္မွ်င္…




ရသစာေပဆိုတာဟာ ဘ၀အသိ္ကို ခံစားခ်က္နဲ႔ ယွဥ္ျပီး ရေစတဲ့ စာေပမ်ိဳးပါ။ ဒီကေန႔ ျမန္မာစာေပေလာကမွာ ရသစာေပရဲ႕ အခန္းက႑ ေမွးမွိန္လာတယ္လုိ႔ စာေရးဆရာ ၾကီးေတြ.. ေ၀ဖန္ေရး ဆရာၾကီးေတြက အလ်ဥ္းသင့္ သလို ထုတ္ေျပာေနၾကတာ ေတြ႔ေနရပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ရသစာေပရဲ႔ အခန္းက႑ကို ေဖာ္ထုတ္တဲ့ အေနနဲ႔ ဖတ္ခ်င္စရာ ေကာင္းတာနဲ႔အမွ် ဖတ္လည္းဖတ္သင့္တဲ့ စာေတြကို ဒီ ရသစာအုပ္စင္ကေန တင္ဆက္ သြားပါ့ မယ္။

ဒီတပတ္အတြက္ ေရြးထားတာကေတာ့ ေဖေဖာ္၀ါရီလထုတ္ ေရႊအျမဳေတမဂၢဇင္းထဲက စာေရးဆရာ ‘ပန္းေရဂ်ိဳး- မိုးကုတ္’ ေရးသားတဲ့ ‘ဗလာက်င္းတိမ္မွ်င္’ ဆိုတဲ့ ၀တၳဳတို ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီ ၀တၳဳဟာ ေတာၾကီး တေတာထဲက ဂ်ီအံပင္လို႔ေခၚတဲ့ သစ္ပင္ၾကီးတပင္ရဲ႕ ေနရာကေနျပီးေတာ့ ေလာကသဘာ၀နဲ႔ သတၱ၀ါေတြရဲ့ အလိုေလာဘႀကီးမႈေတြ ႀကီးႏိုင္ ငယ္ညွဥ္းဆန္မႈေတြကို ေထာက္ျပထားတဲ့ ဝတၳဳေလးျဖစ္ပါတယ္။

ဒီ၀တၳဳတိုကို ဖတ္ေစခ်င္တဲ့ ၀တၳဳအျဖစ္ ေရြးခ်ယ္ျဖစ္တာကေတာ့ စကားေျပအေရးအသား အတင္အျပက ရိုးရွင္းတဲ့အျပင္ တကယ့္ေလာကသဘာ၀ထဲက လူေတြရဲ႕ အက်င့္စရိုက္ေတြကို ၀တၳဳထဲမွာ ေပၚလြင္ေအာင္ အံ၀င္ခြင္က် ထည့္သြင္းျပီး ဆင္ျခင္စဥ္းစားစရာေတြ ေပးထားႏိုင္တာေၾကာင့္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

အဲဒီအျပင္ စားဝတ္ေနေရး က်ပ္တည္းေနၾကရတဲ့ ခုလုိအခ်ိန္မ်ဳိးမ်ား ခရီးလွည့္လည္သြားလာရင္း ဗဟုသုတ ရွာေဖြဖို႔တို႔၊ စာအုပ္စာေပဖတ္ဖို႔တို႔၊ သဘာဝဝန္းက်င္ေလ့လာဖို႔တို႔၊ ခက္ခဲေနၾကတာမို႔ ကိုယ့္ႏိုင္ငံထဲက ေရေျမ သဘာဝ ပတ္ဝန္းက်င္ရဲ့တန္ဖိုးကို လူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက ဂဃနဏ မသိႏိုင္ၾကပါဘူး ျဖစ္ေနပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ စာေရးဆရာ ပန္းေရဂ်ဳိး (မိုးကုတ္)ရဲ့ သစ္ပင္သစ္ေတာနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ ဗဟုသုတကိုလည္းေပးရင္း၊ အဲဒီ သစ္ပင္သစ္ေတာေတြ ျပဳန္းတီးလာမႈကို ခံစားခ်က္နဲ႔ ယွဥ္ၿပီးသိသြားေစတဲ့ ဒီဝတၳဳေလးကို ေရြးခ်ယ္ လုိက္ရတာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဝတၳဳေလးမွာ စာေရးဆရာက ဒီ၀တၳဳရဲ႕ အဓိက ဇာတ္လိုက္ျဖစ္တဲ့ ဂ်ီအံပင္ၾကီးရဲ႕ ပံုပန္းသ႑န္ကို
“ က်ဳပ္ တစ္ပင္လံုး ရွိသမွ် အရြက္ေတြ အားလံုးဟာ စိမ္းမေနပါဘူး။ ထက္၀က္နီးပါးေလာက္က အနီေရာင္ေတြ ပါတယ္။ အဲဒီ အနီေရာင္ထဲကုိမွ ေဆးစက္နဲ႔ ပက္ထားသလုိ အ၀ါေျပာက္ကေလး ေတြလည္း ရွိေနတတ္ေသးတယ္။ ဂ်ီအံပင္ေလ။”
အဲလိုပဲ…ဂ်ီအံပင္ႀကီးရဲ့ အသီးေတြရွိပုံအဲဒီအသီးေတြရဲ့ အရသာကိုလည္း ေရးျပပါတယ္။
"က်ဳပ္ေျခရင္းမွာ ေႂကြက်ေနတဲ့ က်ဳပ္အသီးေတြကို အားရပါးရထိုင္စား ေနၾကတာ က်ဳပ္အရမ္း ပီတိ ျဖစ္တာပဲ။ ဖန္ခါးသီးနဲ႔ ဆင္တယ္ေလ။ စားၿပီး ေရေသာက္လိုက္ရင္ ခ်ဳိတိုတိုေလးကိုး။ က်ဳပ္တို႔ မ်ဳိး႐ုိးေတြလည္း လူေတြႏွိပ္စက္ၾကလို႔ ထင္းျဖစ္လိုက္၊ မီးေသြးျဖစ္လိုက္ ဆိုေတာ့ ျပဳန္းလွပါၿပီ။ သိပ္ မရွိေတာ့ဘူး။"
စာေရးဆရာဟာ ဝတၳဳထဲမွာ လူသားေတြရဲ့ အတၱေလာဘ သဘာဝကို ေျပာျပထားပါတယ္။ လူဆိုတာ အစုံစားသတၱဝါျဖစ္တဲ့အတြက္ ေရေအာက္က သတၱဝါကိုလည္းမေရွာင္၊ ေျမႀကီးထဲ တြင္းေအာင္းသတၱဝါ ေတြကိုလည္း ခ်မ္းသာမေပးဘဲ ဝါးဘိုးဝါးဆစ္ထဲမွာ ေပ်ာ္ပိုက္ရရွာတဲ့ ဝါးပိုးျဖဴႏုေလးေတြကိုေတာင္မွ ရွာႀကံ စားၾကတဲ့အေၾကာင္းကို အေသးစိပ္ေရးဖြဲ႔ပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ ဆက္စပ္ေတြးၾကည့္စရာကေတာ့ လူေတြဟာ အစားအေသာက္ ဆင္းရဲၾကလုိ႔ပဲ အခုလုိ ေတြ႔မေရွာင္ စားေသာက္လာၾကတာလား၊ ရသတဏွာေၾကာင့္ပဲလား ဆိုတာပါ။ တကယ္ေတာ့ ဒါဟာ လက္ရွိျပင္ပေလာကထဲမွာ နိစၥဓူဝျဖစ္ပ်က္ေနတဲ့ အျဖစ္အပ်က္ ရိုးရိုးေလးပါပဲ။ ဒါေပမဲ့ အဲဒီအျဖစ္အပ်က္ ရိုးရိုးေလးကိုပဲ စာေရးဆရာက အခုလုိ တင္ျပပါတယ္။
"တျမန္ႏွစ္တုန္းကမ်ား မွ်စ္လာခ်ဳိးတဲ့ လူတစ္ေယာက္ကို ေတာ၀က္က ေျပးၿပီး ပက္လိုက္တာ သူ႔ အေဖာ္ေတြ အေရာက္ျမန္လာလို႔သာပါလား။ အဲဒါ မွ်စ္ ေတြအစား သူတို႔လူကိုပဲ ထမ္းျပန္ သြားၾကရ တာ။ ေသလား၊ ရွင္လား မသိရေတာ့ဘူး။"
အဲဒီအခါစားေရးေသာက္ေရးအတြက္ ေတာထဲမွာ အႏၱရာယ္နဲ႔ရင္း၊ အသက္နဲ႔ရင္း၊ ေနၾကရတဲ့ လူေတြရဲ့ သရုပ္ ကို ဘဝအသိနဲ႔ ယွဥ္ၿပီး ခံစားရေစပါတယ္။ ဒါကလည္း ရသရဲ့ သေဘာ၊ သဘာဝ ျဖစ္ပါတယ္။

စာေရးဆရာက ေတာေတာင္သဘာ၀အလွကိုျပရင္း ေတာေတာင္ထဲမွာပဲ ရွိေနတတ္ေသးတဲ့ အႏၱရာယ္နဲ႔ အနိ႒ာရံုကိုလည္း ျပပါတယ္။ ဒီလို ေအးခ်မ္း ဆိတ္ၿငိမ္ေနတဲ့ ေတာတြင္းပတ္၀န္းက်င္ေလးကိုမွ အနိ႒ာရံုတြ ပြက္ေလာ႐ိုက္သြားေအာင္ ေရာက္လာတာကေတာ့ ေတာေကာင္က်ားႀကီးပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ တေန႔ေတာ့ အဲဒီေတာေကာင္က်ားၾကီးနဲ႔ အဲဒီေတာႀကီးထဲကို သားေပ်ာက္ရွာရင္း ေတာထဲေရာက္လာတယ္လို႔ ယူဆရတဲ့ ကၽြဲမၾကီးတို႔ ရင္ဆိုင္ေတြ႔ရာက မထင္မွတ္ဘဲ ကၽြဲမၾကီး ခ်ိဳဖ်ားမွာ က်ားၾကီး ရဲ့အသက္ပါသြာၿပီး ကၽြဲမႀကီးက အႏိုင္ရသြားတာ၊ ကၽြဲမႀကီးက က်ားၾကီးေသသြားေပမဲ့ ေသမွန္းမသိတဲ့အတြက္ ဆက္ဆက္ျပီး ခတ္ေနတာေၾကာင့္ ေနာက္ဆံုး ကၽြဲမၾကီးပါ အသက္ဆံုးပါးသြားရပံုေတြကို စာေရးဆရာက အေသးစိတ္ေရးဖြဲ႕ထားပါတယ္။ ဒီေနရာ မွာ စာေရးဆရာက စာဖတ္သူကို ေတြးစရာေလးတခု ေပးထားပါတယ္။
"အခ်ိန္အခါနဲ႔ ေနရာ ဆိုတာ အမွန္တရားကို ေျပာင္းျပန္ လွန္ပစ္ႏိုင္သလား ဆိုတာေတာ့ အသိဥာဏ္ ရင့္သန္တယ္ ဆိုတဲ့ လူေတြ ဆင္ျခင္ ၾကည့္ၾကပါလိမ့္မယ္"
ရသစာေပဟာ အဲလို ခံစားေတြးေတာစရာတခုခုကိုလည္း ခ်န္ရစ္ခဲ့တတ္ပါတယ္။ ဒီ၀တၳဳကို ဖတ္ထားတဲ့ စာဖတ္ ပရိသတ္လူငယ္ေလးတေယာက္ကေတာ့ သူ႔အျမင္ကုိ ခုလိုေျပာပါတယ္။
"ေအာင္ပြဲတခုဆိုတာေပါ့၊ မက်ဆုံးရင္ မၿပီးဆုံးေသးဘူးဆုိတဲ့ အဓိပၸါယ္မ်ဳိးလည္း ပါတာေပါ့။ ရန္သူနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ကိုယ့္အေပၚကိုလည္း ရန္သူက်ဆုံးသြားသည့္တိုင္ေအာင္ သူ႔ရဲ့ ပေယာဂ ေၾကာင့္ ကိုယ့္ကို ထိခုိက္ႏိုင္တယ္ ဆိုတာမ်ဳိးကို သူေရးခ်င္တယ္ ထင္ပါတယ္။ သက္ေသ အထင္အရွားနဲ႔ ပရိသတ္ပုံအလယ္မွာ မျဖစ္ဘူးဆိုရင္ ေအာင္ပြဲမမည္ဘူးဆိုတဲ့ အဓိပၸါယ္ ကိုလည္း သူက ေရးထားေသးတယ္။ အဲဒါေလးလည္း ေတြးစရာေပါ့။ ေနာက္တခုက တိရစာၦန္ တေကာင္ရဲ့ စဥ္းစားဥာဏ္ဟာ ကိုယ့္ရဲ့ခႏၶာကိုယ္ကုိ အေလ်ာ္အစားအျဖစ္ ေပးဆပ္ရမယ္တဲ့.. ဒါဟာ….. အေတြးအေခၚရွိသင့္တယ္လုိ႔လည္း ထင္ပါတယ္။ ေနာက္ထပ္ အေရးအသားဟာ အဲဒီတခုဟာ နည္းနည္းစဥ္းစားရတယ္။ လူမသိဘဲ ပရိသတ္အလယ္မွာ မရွိတဲ့ ေနရာအမွား ေၾကာင့္ ျဖစ္ႏိုင္တယ္။ မဂၤလာတရားေတာ္မွာလည္း ရွိတယ္။ သင့္တင့္ ေလွ်ာက္ပတ္တဲ့ ေနရာမွာ ေနပါဆိုတာ။ အဲဒါမ်ဳိးေလးကိုလည္း သူက ေရးခ်င္တယ္လုိ႔ ထင္ပါတယ္။"
အခ်ဳပ္ေျပာရရင္ စာေရးဆရာ ပန္းေရဂ်ိဳး- မိုးကုတ္ရဲ႕ ဗလာက်င္းတိမ္မွ်င္၀တၳဳတိုေလးဟာ ရသခံစားမႈနဲ႔အတူ ဘ၀အသိ ဘ၀သတိေတြကိုပါေပးတဲ့ ၀တၳဳတိုေလးအျဖစ္ ဖတ္သင့္ေၾကာင္းပါ။

၅ မတ္လ ၀၉။
(၆မိနစ္ပဲ ရတဲ့ အခ်ိန္ေလးအတြင္း ရေအာင္ ေျပာရတာမို႔ အားမရလွပါ.. ေနာက္အပုဒ္ေတြမွာ ပိုၾကိဳးစားပါဦး မယ္)



3 comments:

  1. မိုက္တယ္ အစ္မ။ ဖတ္လို႔႕ေကာငး္လိုက္တာ။
    နားေထာင္လို႔ ေကာင္းတယ္ ..၂ ခုလံုးေလ။

    ReplyDelete
  2. ဒုကၡ comment ေရး မရၾကဘူးတဲ့.. ဘာျဖစ္ပါလိမ့္...

    ReplyDelete
  3. အမေရ- ခုမွ မ်က္ႏွာဘုတ္အုပ္ၾကီးမွာ လင့္တင္ထားတာ ေတြ႕လို႕ လိုက္လာတာ.. ေျပာလဲ ေျပာဘူး။
    ဖြင့္ဖြင့္ခ်င္း..အသံေတြ ထပ္ေနတယ္..တခုခ်င္း ကလစ္မွ အိုေကတယ္..

    ReplyDelete